יום שבת, 4 במאי 2013

טעויות איפור חלק ג' - השפתיים

בשעה טובה התפנתי לכתוב את החלק השלישי בסדרת טעויות האיפור, שאגב אני מאוד נהנית לעשות!

למי שפספסה את החלקים הקודמים: החלק הראשון והחלק השני.

היום הפוסט יהיה מלא בטעויות שפתיים שאני רואה על בסיס יומיומי, כרגיל עם הדגמות :) שנתחיל?

טעות ראשונה - תיחום לא נכון של השפתיים:
מריחת שפתון עקומה היא טעות כללית למדי, שהפתרון הכי טוב בשבילה זה אימון ועפרון שפתיים טוב! עם זאת, לרוב אני נתקלת לא סתם בתיחום עקום, אלא באחת מהטעויות הבאות: או תיחום שלא כולל את כל השפתיים או תיחום שעובר את גבולות השפתיים בהרבה.
תיחום קרוב מדי:


בולט במיוחד אצל בעלות שפתיים פיגמנטיות וכשאני רואה מישהי עם שפתון ככה כל כך מתחשק לי לשאול אותה "למה? למה לא לרדת עוד קצת עם השפתון?".
תיחום רחוק מדי:



אם הטעות הקודמת לרוב נובעת מחוסר תשומת לב/תרגול, תיחום שחורג בהרבה מגבולות השפתיים בדר"כ מכוון ו-"נועד" להגדיל את השפתיים. למה במרכאות? כי זה נראה בדיוק כמו מה שזה - שפתון שנמרח על העור ולא על השפתיים.
הפתרון? לתיחום קרוב מדי - אני אחזור על עצמי, זה עניין של אימון. אפשר לנסות גם למתן את הפיגמנט של השפתיים עם מייקאפ/קונסילר.
לגבי התיחום הרחוק: אם יצאתן מהקו בטעות, קיסמי אוזניים הם הכלי האולטימטיבי לתיקון טעויות! אם דווקא חיפשתן את המראה המלא בשפתיים, אני ממליצה לכן לצפות בסרטון המעולה של ניקי, שנותנת טיפ מצויין לאיך לעשות את זה נכון.
אם אתן מתקשות בתיחום באופן כללי, אני ממליצה להצטייד במברשת שפתיים טובה ו/או בעפרון שפתיים התואם את הגוון של השפתון שלכן.

טעות שניה - שפתיים מחוקות:


נשים יקרות, עד מתי תמשיכו עם הניוד הנוראי הזה? אני לא ארחיב פה יותר מדי כי כבר דיברתי על שפתיים ניודיות בהגזמה בפוסט הראשון בסדרה, אבל הרשו לי רק משפט אחד בנושא. כל שפתון שיכול לשמש לכן גם כקונסילר - מקומו בפח!
הפתרון? בא לכן שפתיים נייטרליות? אין בעיה ללכת על גוונים ניודים כל עוד הם נוטים קצת לורדורדות/פיצ'יות (מה שמתאים לכן יותר לגוון העור), ובחייאת, לא יותר בהיר מגוון העור שלכן! אפילו על ג'ניפר לופז זה לא יושב מוצלח ;)


התמונה מכאן
טעות שלישית - כשגם השיניים מצטרפות לחגיגה:



פה החכמה היא לא למנוע את הסימנים על השיניים (כל אודם שהוא לא מאט לגמרי ילכלך אותם בשלב זה או אחר), אלא לא להתפס בחיוך של מליון דולר עם הליפסטיק האהוב עליכן מקשט את השיניים הקדמיות.
הפתרון? תמיד אחרי שאני מורחת שפתון אני מכניסה אצבע לפה, סוגרת עליה את השפתיים ומוציאה אותה החוצה (סליחה כן, אין תיאור מוצלח יותר חחח), והאצבע בדר"כ יוצאת צבעונית עם שאריות שפתון שרק חיכו לעבור הלאה לשיניים, ותודה לתינוקת רנדומלית (אם כי חמודה לגמרי) מגוגל על ההדגמה.
ואם אני יודעת שלשפתון שעליי יש נטיה ללכלך במיוחד את ההשיניים, אני פשוט דואגת להעביר מדי פעם את הלשון על השיניים הקדמיות והשפתון יורד בקלות.




טעות רביעית - יותר מדי גלוס:



מודה, יותר מדי שכבות של שפתון עוד לא יצא לי לראות, וגם לדעתי יש גבול עד כמה שאפשר להעמיס. לעומת זאת, כשזה מגיע לגלוס - יש נשים שלא יודעות מתי להפסיק! עוד קצת, ועוד קצת והגלוס כבר מתחיל לנזול מהשפתיים, השפה התחתונה מתחילה לקבל מראה של מערת נטיפים, ולפני ששמתן לב, הגלוס מגיע לסנטר..
הפתרון? זה קל, להעמיס פחות P: ולחפש גלוסים פחות נוזליים, שלא ימהרו לברוח לכן מהשפתיים.

טעות חמישית - תיחום יותר כהה מהשפתון:



תרים את היד מי שאף פעם לא זכתה לראות את המחזה של תוחם שפתיים כהה שאליו צוות שפתון שהיה בכמה טונים בהיר ממנו.. מה, אף אחת? לא חשבתי אחרת ;)
אף פעם לא הצלחתי להבין מה המטרה מאחורי תיחום כזה.. אגב אם תשימו לב, הסיכוי שתראו אישה מאופרת ככה עולה עם הגיל, ככה שאולי עוד איזה 40 שנה אני גם אחשוב שזה שיא האופנה, מי יודע? P: 
הפתרון? טוב, אז מי שמתאפרת ככה בכוונה, אין לי הרבה מה להגיד חחח.. אוהבות ולא מבינות איפה הבעיה? אנא המשיכו :) מי שבכל זאת מגיעה למראה הזה בטעות כי לא קלעה בול בגוון של העפרון - פשוט תמלאי את השפתיים לגמרי עם העפרון, ככה גם תפטרי מהמראה של המסגרת וגם תרוויחי עמידות על הדרך.

וטעות אחרונה שאני לא מכניסה לרשימה עם השאר, כי זה כבר עניין של טעם אישי, אבל אני חייבת לפחות לציין - שפתון ורוד פנינה, כמו הלקים של פעם? אז כזה, רק על השפתיים.. אם יש גימור שאני ממש לא מחבבת, זה הוא - הפרוסטי הפנינתי הזה. אני אגב, פעם החשבתי את הגוון הזה לאחד האהובים עליי, מזל שאין תמונות מהתקופה הזאת ;)

כאן אני אסיים, ניפגש בחלק האחרון של הטעויות שיוקדש כולו לטעויות בסיס, ובינתיים, איזה טעות כיכבה אצלכן?






19 תגובות:

  1. תיחום כהה מגוון השפתון תורם למראה של שפתיים גדולות יותר, החוכמה היא כמובן לדעת מתי לעצור ולדאוג לכך שהתיחום כהה רק בטון אחד או שניים ולא 5, כאשר ההבדל מעודן השפתיים נראות גדולות יותר וזה דווקא מאוד מחמיא.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אישית לא מתחברת למראה גם כשהתיחום כהה בטון/שניים, עניין של העדפה אישית.. תודה על התגובה:)

      מחק
  2. פוסט ממש מהנה וגם לעניין :) אני חייבת להגיד שהטעות של העודף גלוס העבירה בי חלחלה..

    השבמחק
  3. חחח הרגת אותי עם התמונה עם הליפגלוס.... נראה כאילו העמסת עלייך טיובה שלמה! וגם ניסיתי לדמיין איך גרמת לשיניים להתלכלך :-P

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שהגלוס הזה ספציפית הוא מאודדדד נוזלי וזה היה קל, לגבי השפתון - אני אראה לך בהזדמנות ;)

      מחק
  4. סוף סוף הצלחת קצת לזעזע אותי, אבל זה בעיקר כל לא רואים את הפנים היפות שלך :)דווקא הטעות האחרונה - של הגימור הפנינתי - מעניינת. זה כזה ניינטיז, היו לי כמה שפתונים כאלה בגיל 12.

    השבמחק
    תשובות
    1. חח אני שמחה :) תשמעי, אני אגלה לך סוד, יש לי עדיין ורוד כזה במגירה חחח, לא איבדתי תקווה שאולי אני אמצא משהו לשלב איתו מעל/מתחת..

      מחק
  5. לשמחתי אף פעם לא עשיתי טעויות כאלו!להגדיל שפתיים אני לא צריכה ושפתון ניוד מוות אף פעם לא דיבר אלי. הטיפ שלי לגבי גלוס - לשים רק באזור מרכז השפתיים.

    השבמחק
  6. חחחחחח התמונה עם הליפגלוס.. אני עדה לזה פעמים רבות.
    פוסט מעולה (:

    השבמחק
  7. אני מתה עליך וזה, אבל עיצבנת אותי על ההתחלה- מה הבעיה בתיקון צורת השפתיים?! לרוב כשאני שמה שפתון בולט בחלקים מסויימים אני משאירה שפתיים בלי שפתון וחלקים אחרים עולה עם השפתון מעבר לשפתיים. ואני ממש מקווה וגם מאמינה שאני לא נראית כמו טעות שפתיים מהלכת.
    חוץ מזה- מעולה כהרגלך =) א

    השבמחק
    תשובות
    1. דווקא עליך חשבתי כדוגמא איך כן לתקן את הצורה! אני זוכרת תמונה של השפתיים שלך עם הליידי דנג'ר של מאק והן היו עשויות בצורה ממש מדוייקת ויפה :) ככה שהכוונה הייתה ל"תיקונים" מוגזמים P:

      מחק
  8. פוסט מצויין!!!!, לצערי ראיתי הרבה מראות כאלו על אנשים, אך למזלי אף פעם לא קרו לי טעויות מזעזעות כאלו.. מזל !!
    חייבים להפסיק עם התוחם פנינה רוזנבלום הזה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן אה, פנינה היא ללא ספק נציגת כל התוחמות באשר הן..

      מחק
  9. אוי התמונה של השפתיים הניוד... אני לא אשן בלילה!!!

    השבמחק
  10. אוי, האימה! אני ממש אוהבת את סדרת הפוסטים הזו :) ובעיקר מסכימה עם כל מילה....

    השבמחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק