יום שבת, 15 בפברואר 2014

כל מה שרציתן לדעת על פריימרים

לפני כמה שנים, כשרק התחלתי להתעסק עם כל עולם האיפור, פריימרים היו מוצר יחסית חדש. היום אין כמעט חברה שאין ברשותה לפחות פריימר אחד לפנים ואחד לעיניים, בין אם זאת חברת דראגסטור או היי אנד. הרבה זמן תיכננתי לכתוב פוסט שיעשה סדר בעניין, so here we go!

מה הוא בעצם פריימר?
פריימר יהיה המוצר הראשון שבו תשתמשו, והוא בא להכין את המקום לאיפור שאחריו (מהמילה prime באנגלית). שוק האיפור מלא בהמון סוגים של פריימרים: לפנים, לעיניים, לשפתיים ולריסים, כאשר השניים הראשונים הכי פופולריים.
פריימר לפנים - סוג הפריימר הכי מסובך לדעתי :P היום אם תיחפשו פריימר לעור, השאלה הראשונה שצריכה לעלות לכן בראש היא מה בעצם אתן רוצות שהוא יעשה?  יש פריימרים שכל תפקידם הוא למלא ולטשטש מראה של נקבוביות פעורות, יש פריימרים שמבטיחים להשאיר את העור שלכן מאט למשך שעות, ובניגוד מוחלט אליהם יש דווקא את אלה שמבטיחים מראה זוהר "מבפנים". חוץ מאלה יש גם מגוון ענקי של פריימרים בגוונים שונים כמו סגול וירוק. לרוב, לכל אותם הפריימרים יהיה מכנה משותף - כולם ינסו להאריך את העמידות של המייקאפ.
בסוף הפוסט מחכה לכן רשימה של פריימרים מומלצים מהרשת, שאמנם לא את כולם ניסיתי אישית, אבל כמה מהיוטיובריות והבלוגריות האהובות עליי נשבעות בהן, אז אולי שווה לנסות ;)
פריימר לעיניים - פה אין יותר מדי חכמות ופריימר טוב צריך לעשות שני דברים: לשפר עמידות ולהוציא את המקסימום מהצלליות מבחינה הפיגמנט. עם פריימר טוב איפור העיניים שלכן יראה בסוף היום בדיוק כמו שהוא נראה אחרי שהשקעתן בו חצי שעה במקום לנמנם עוד קצת בבוקר! ומבחינת הפיגמנט - על גבי הפריימר הצלליות נראות רוויות וחיות יותר. אם פריימר פנים הוא לא כוס התה שלכן, על פריימר עיניים אני הייתי ממליצה בחום לא לוותר. ההבדל שהוא עשה בשגרת האיפור שלי הוא של שמיים וארץ! לפניו הייתי מתבאסת להתאפר עם צלליות, כי אחרי כמה שעות כל הצלליות היפות היו מגיעות לפס אחד ומכוער בקפל של העין, ועכשיו? 12 קטנות על הצלליות שלי ;)
פריימר לשפתיים - אם לאמר את האמת, אני מכירה רק אחד (זה שיש לי P:), תפקידו בגדול הוא לגרום להנחה נוחה יותר של השפתון, ולשפר בקטנה (1-2 שעות) את העמידות.
פריימר לריסים - האמת, אני עדיין בטראומה מהמסקרה הדו צדדית של לוריאל, שצד אחד שלה היה לבן, זוכרות? הייתי משתמשת בה בתיכון ומקבלת ריסים שלא רק היו דבוקים אחד לשני ומלאים בגושים, אלא גם לבנים. ואגב, העובדה שכל הפריימרים האלה מגיעים בצבע לבן גורמת לי לחשוב שהסיבה היחידה שלא עושים אותם שחורים היא כדי שנוציא עוד כסף על מסקרה... או במילים אחרות, אני עדיין מחכה לאחד שיגרום לי להוציא את האשראי מהארנק, ככה שאם יש לכן המלצות, אשמח לשמוע!

כמה מילים על סיליקון בפריימר פנים:
רוב הפריימרים הקיימים בשוק מכילים סיליקון בצורה כזאת או אחרת, ולפני הפוסט הזה הייתי משוכנעת שסיליקון הוא לא טוב לעור, יכול לגרום לפצעים ולגרות את העור. אז זהו שלא בדיוק. 
אחרי קריאת לא מעט כתבות עליו מסתבר שהוא לא כזה רע כמו שמשום מה גורמים לו להראות. תהיו מופתעות לדעת שסיליקון לא סותם נקבוביות? אני הופתעתי. ומסתבר גם שאלרגיות לסיליקון הן יחסית נדירות וברפואה משתמשים בו המון.
אז למה בעצם יצא לו שם רע? ממה שיצא לי לקרוא, סיליקון יוצר מן שכבת אטימה על העור (וזה מה שתורם לעמידות של המייקאפ) שכשלעצמה לא עושה בעיות, אבל אם מלכתחילה עור נוטה לפצעים, עלול "לשמור" את החיידקים ולתת להם סביבה טובה לחיות. או במילים אחרות, ברגע שמניחים את הפריימר על פנים נקיות, ודואגים להסיר את האיפור ולנקות את העור בסוף היום, לא אמורה להיות שום בעיה.
כמובן שאסור לשכוח שרגישות ואלרגיות הן דבר מאוד אישי ולכן כן יש סיכוי שתהיו רגישות אליו, אבל מסתבר שהוא הרבה פחות מזיק ממה שעשו ממנו.

במה אני משתמשת?



הפריימר הירוק של סמאשבוקס עושה עבודה נהדרת בלנטרל אדמומיות וגורם למייקאפ להתיישב בצורה יפה על העור, והוא היה אחד המוצרים שעשו לי את השנה החולפת (קליק לפוסט).
הפריימר של לוריאל הוא פריימר מאוד מוצלח גם כן, אבל הוא ממלא (תרתי משמע) תפקיד אחר לגמרי! אני משתמשת בו בשביל למלא נקבוביות באיזור המצח והאף. הוא מחליק את העור בצורה טובה וגורם למייקאפ להחליק מעליו. המרקם שלו היה יותר סמיך מהסמאשבוקס אבל הוא לא מרגיש כבד על העור.
בארץ נדמה לי שהפסיקו למכור אותו וחבל, אבל אפשר להשיג אותו בקלות באתרים שופינג בריטיים.



לדעתי בשני הפריימרים אפשר להשתמש גם בלי מייקאפ, ורק עם פודרה מעל במידה ובא לכן מראה קליל ולא מתאמץ.



מי שעוקבת קצת אחרי הבלוג ממש לא אמורה להיות מופתעת בשלב הזה :P שני ההולי גריילס שלי כשזה מגיע לאיפור עיניים: פריימר של טו פייסד ופיינטפוט של מאק בגוון פיינטרלי. על שניהם כתבתי בפירוט בפוסט של מומלצי השנה (קליק).


הסווטצ' הימני - פיינטרלי, השמאלי - הטו פייסד
כמו שאתן יכולות לראות בתמונה, הפריימר עצמו הוא הרבה יותר קליל וכמעט ללא גוון, שזה מביא אותי לאחת הסיבות למה אני אוהבת לשלב את הפיינטרלי, בשביל לתת אחידות לעפעף ולקבל בסיס נקי לאיפור עיניים.

מי שמתלבטת האם לקנות פריימר עיניים או לא? התשובה שלי תמיד תהיה "לכי על זה"! העבודה עם צלליות הופכת להרבה יותר כייפית, הצבעים רוויים והעמידות בשמיים. זה לחלוטין מוצר חובה מבחינתי.

ואחרון חביב, פריימר שפתיים!



הפריימר שיש לי הוא של מאק והאמת לא זוכרת למה בכלל קניתי אותו =D 
המרקם שלו די שמנוני ומזכיר לובלו בהנחה שלו (ובמראה), אבל אם נותנים לו להתקבע על השפתיים כמה דקות הוא משנה מעט את המרקם שלו והופך להרבה יותר נוח לעבודה.


המבריק הזה באמצע שבקושי רואים? אז זה הסווטצ' של הפריימר :P

מה הוא אמור לעשות? הוא מכין את השפתיים ומחליק אותן ואני חושבת שמי שבמיוחד תהנה ממנו היא אחת כזאת שאוהבת את המראה של שפתוני מאט, אבל שונאת את ההרגשה המייבשת שלהם.
קשה לי להגיד עד כמה הוא מאריך את עמידות השפתון שמונח מעליו, כי יש פעמים שאני מרגישה שהוא עוזר ויש פעמים שלא, כנראה שזה תלוי גם בשפתון עצמו.
מה אני פחות אוהבת? שאם לא נותנים לו להתקבע ועוברים עליו ישר עם עיפרון שפתיים, הוא נוטה למרוח אותו והעיפרון לא מונח מעליו בצורה אחידה.
בקיצור, אני די לא החלטתית לגביו. אני אוהבת אותו לשימוש עצמי, אבל לא חושבת שהוא מוצר מאסט. אז לשיקולכן!

עוד כמה פריימרים ששווה לבדוק:
פנים - על קצה המזלג: מאלו שזמינים בארץ קראתי המון דברים טובים על הפריימר הירוק של פופה (מקביל לזה של סמאשבוקס), פרפקציוניסט של ג'ייד (קליק לסקירה של קורין) ופריימר של קלרינס. בגזרת החו"ל יש את המטשטש נקבוביות האולטימטיבי שמקבל טונות של שבחים - הפורפשיונאל של בנפיט.
עיניים - המפורסמים שבהם כוללים את הפריימר של אורבן דיקיי, ליים קריים ועופרה (שניתן להשיג בארץ).
אם פיספסתי כמה כאלה שלדעתכן שווים קניה, let me know ;)

הפוסט יצא קצת יותר ארוך מהמתוכנן, מקווה שיצא לכן ללמוד משהו חדש (אני אישית למדתי על הסיליקון :P).
מה דעתכן על פריימרים? מוצר חובה או סתם גימיק שלא עוזר?




17 תגובות:

  1. ממש אהבתי את הפוסט! מפורט ומלא מידע שימושי! הרבה זמן רציתי לנסות לרכוש פריימרים ואני חושבת שהפוסט שלך דחף אותי סופית לעשות את זה באמת.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, תמיד שמחה לשמוע שהפוסטים שימושיים! :)

      מחק
  2. אני ראיתי שפריימר לעיניים של עופרה לא מחזיק את הצללית אצלי, אז הלכתי למאק כדי לקנות פיינט פוט ואז המוכרת אמרה לי- פשוט תשתמשי בקונסילר במקום. אז זה מה שאני עושה כרגע- בינתיים עובד ממש טוב, הרבה יותר מחזיק מאשר עם פריימר

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שזה עובד רק עם קונסילרים מסויימים, אלא שמתקבעים בעצמם. הלחותיים יותר לא יתרמו לעמידות לדעתי..

      מחק
  3. דווקא לא מתה על פריימרים לפנים (על עצמי לפחות...) היחיד שבאמת עושה את ההבדל ,זה הבאלם של קלרינס.
    לעיינים, אני אוהבת את הפריימר של עפרה אבל בדר"כ אשתמש בפיינטפוט או צללית קרמית אחרת.

    ניסיתי רק פריימר אחד לריסים, והוא של לנקום (הגיע בגודל מוקטן באחד הביוטי בוקס) ואמנם הוא היה לבן אבל הוא היה מדהים.
    אחלה פוסט!:)

    השבמחק
  4. פוסט מצוין עם הרבה מידע מועיל! תודה :)
    יש לי את הפרפקציוניסט של ג'ייד... משום מה תמיד חשבתי שהוא סרום [הוא לא?]. הוא סבבה, והמרקם שלו זה הדבר הכי מדהים שנגעתי בו אי פעם, אבל לא יכולה להצביע באופן מובהק אם הוא עוזר לעמידות של האיפור או לא. הוא סתם נעים ממש חחח
    אני מלא זמן מתלבטת לגבי הפריימר לשפתיים של מאק כי אני ממש צריכה משהו שיעזור לי לשמור על העמידות של האודמים, בעיקר מהבחינה שהם נוטים "לצאת מהקווים" של השפה העליונה שלי כעבור מספר שעות וזה מרתיח!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה של זליגה מהקווים אני לא בטוחה שפריימר (לפחות זה של מאק) יעזור. מה שעוזר לי זה עיפרונות שפתיים עמידים!

      מחק
  5. פוסט נהדר.
    התלבטתי נורא אם לקנות את הפריימר הירוק של סמאשבוקס ובסוף בעקבות המלצות הלכתי על הירוק של MUFE.
    הוא מעולה ממש, ואני באמת לא יודעת איך חייתי בלעדיו. המייקאפ פשוט נשאר במקום ונראה כאילו זה עתה התאפרתי לאורך שעות...
    אפילו אם אני שמה מייקאפ עממי שבפני עצמו אין לו עמידות מרשימה.
    אני חושבת שכשהוא ייגמר לי (וכרגע זה נדמה שייקח נצח) אנסה את סמאשבוקס גם. סתם בשביל הגיוון :)
    לעיניים יש לי את UDPP. קניתי אותו כי קראתי עליו כל כך הרבה, ובסוף אני ממש לא מתה עליו. אין לי מברשת שמורחת אותו בצורה אחידה, ועם היד גם לא כיף לי כי יש לי ציפורניים ארוכות. איכשהו אני מרגישה שקל לי יותר עם בסיס של קולור טאטו, שהן גם זולות יותר מכל פריימר עיניים... וזה מה שעוצר בעדי מלקנות כרגע פריימר עיניים אחר או פיינט פוט. לפחות לא לפני שאסיים את הUDPP הארור...

    ולשפתיים אני משתמשת בבסיס שקיבלתי באחת מקופסאות הlip factory. זה היה אמור להיות סוג של ליפ פלאמפר עם ויטמין E, אבל גיליתי שהוא אחלה של בסיס שפתיים ומאז אני לא נפרדת ממנו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גם מאוד אוהבת את הקולור טאטו, אבל את באמת חייבת לנסות את הטו פייסד ;)

      מחק
  6. בפריימרים לפנים אני בכלל לא משתמשת כי לא משתמשת במייק אפ... כרגע מאוד אוהבת את הפריימר לעיניים של מאלו ווילז.
    הפריימר לריסים של elf הוא מוצר מוווווווושלם, לידיעתך :) כדאי!

    השבמחק
    תשובות
    1. מממ את מפתה אותי עם הפריימר, אולי בפעם הבאה מאייהרב :P

      מחק
  7. הפריימר הזה של לוריאל הוא אחד המוצלחים שהיו לי, ובאמת בארץ הפסיקו לשווק אותו וחבל.
    בחורף אני לא משתמשת בפריימרים לפנים, אבל בקיץ- בהחלט. האהוב עליי במיוחד הוא הירוק של פופה.
    הפריימר לעיניים של טו פייסד- סיימתי כבר שלושה כאלה, מוצלח מאוד.
    נהנתי מהרחבת הידע על הפריימרים.

    השבמחק
  8. פריימר של אסתי לאודר מעולה!

    השבמחק